Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Tuesday, September 7, 2010

Aku atau dia?hanya kau yang tahu jawapannya

Assalamualaikum..

Tadi aku buka fb,nampak status kawan:

"Apa yang kita alami demi teman kadang-kadang melelahkan dan menjengkelkan, tetapi itulah yang membuat persahabatan mempunyai nilai yang indah''

emm...aku rasa tersentuh plak ngan ayat ni..

hari tu,aku terdengar perbualan antara dua orang kawan aku..
aku tak menyibuk,tapi terdengar je,sebab kat tepi aku..hehe

bila dengar jawapan kawan aku yg sorang ni,aku mcm tersentak!
ntah!aku rasa kaku kejap...
mcm hati aku terasa..kawan tak berape penting ke?

dan kalau lah salah seorang tak bertolak-ansur hari tu..
mungkin akan bergaduh jugak...
tapi itulah kawan..
apapon yg kawan kata,
'' kawan tetap kawan''

lalu, sejak dari peristiwa itu,
aku ade satu persoalan yg tak terjawab...
persoalan tu bermain-main di kepala aku...

''Antara kawan dan juga bf/gf/pakwe/makwe/, mana lebih penting?''

tiada kesimpulan untuk soalan ini
pendapat aku,
bagi mereka yg tak der pakwe/makwe,mungkin akan kata kawan yg penting
tp bagi mereka yg ada,mungkin la kekasih hati lg penting..
mungkin laa...mungkinnn... sebab jawapan yang pasti ada dalam
diri kita masing-masing...

tapi kan,

''jangan kerana seseorang yang belum tentu menjadi milik kita,
kita kehilangan mereka yang sentiasa ada di sisi kita''

No comments:

Post a Comment