Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Sunday, November 14, 2010

25 : tentang aku ^_^ apa mcm?ada berani nak dekat?haha

Assalamualaikum..

Alhamdulillah...5 subjek dah selesai dijawap,tinggal 1 lagi..hehe
19/11/2010,lepas tu boleh balik sabah..:D

Pada suatu hari aku telah di tag oleh seseorang..kehkeh----->
~Cik S~

disebabkan kekangan masa(bajet busy,hehe),tertundalah tag tersebut,tak pe2,hari ni aku jawap:D
soalannya berbunyi begini(susah giler soalan-_-,hahaha)

"once you have been tagged,you are supposed to write a note with 25 random,things,facts or goal about you.at the end,choose 5 people to be tagged.you have to tagged the person who tagged you.if i tag you,its because i want to know more about you."

1.Namaku SAIYIDATUL SHUFWAH BINTI JABILIN
-sape yg tau maksud nama ni?dah lama ni cari,tp aku pon tak tau,sape tau?aku belanja aiskrim 20 sen..hehe;p

2.Aku lahir pada tarikh yang pasti kebanyakan kita ingat...ingat kejadian 13 MEI 1969?kalo tak ingat,sila rujuk buku sejarah anda;p,
-13 MEI 1990..tp aku paling tak suka gadoh2!

3.Ni pendedahan terbesar ni..haha..dirumah aku dipanggil KAK TEH
-aku pon tak tau kenapa panggil kak teh,yang lagi tua dr aku pon panggil aku kak teh..hehe..oh my pleasure:P..masa kat matrik pon ade jugak yg panggil kak teh,sampai kan dorang tanye, kak kopi,abang susu????kat U pon ade jugak yg panggil kak teh;p,hahaha...kire nama KAK TEH ni memang popular la..;p

4.Di sekolah menengah aku dipanggil SAIDUCK,CIDUCK!hoho ^_^
-di sekolah rendah,matrik dan di U,aku dipanggil DATUL,ATUL;p

5.Aku ada 5 orang adik beradik,2 abang,aku,dan 2 adik lelaki,,huuu..the only heroin..haha
-emm,pada tanggal 9/9/1999,aku dapat mak baru,dan 1 adik lelaki baru,kemudian beberapa tahun kemudian aku ada 2 adik baru lagi,1 lelaki dan yang paliiiing BONGSU baru adik perempuan..,jadi sekarang 8 orang adik-beradik.

6.Aku ni memang dah ditakdirkan jadi perantau..hahaha.
-dari kecik pindah randah..mula2 tadika islam kat penang,pahtu balik sabah,sekolah rendah,masuk sekolah menengah,fly pergi kelantan(flyyy..haha),pastu,masuk matrik LABUAN,pastu masuk UPM,emm pendek kata, over the SEA gak la..hahaha

7.Walopun aku orang sabah,tp aku tak reti cakap bahasa kat kampung aku,bahasa DUSUN-_-'
-sedey wey...bila orang lain duk cakap2,aku senyap je,tak paham!!..haha,tp bila dorang gelak,aku ikut gelak..haha

8.Aku suka main benda2 yang lasak------>tp atas sebab2 tertentu,aku membataskan diri aku ini...
9.Aku suka warna BIRU (kalah warna MERAH,kan ~Cik S~ ??;p)

10.Dekat tangan kiri aku,telah terpatri satu KESAN(macam melecur)akibat bermain dengan seterika masa kecik...hehe( ganas sungguh laa budak nii!!;p)
-aku tak bgtau abah pon,lepas kene seterika tu,teros masuk bilik tido,,zzZZZZ,hehe(ish..ish..budak ni)..pastu masa nak salam pergi tadika,,haaaa,,kantoi sudah!!haha

11.Aku seorang yang memendam perasaan-_-' dan pendiam..
-susah nak meluahkan..'
-mungkin sebab masa kecik2 aku rasa sunyi(sunyi beb tak de mak) dan tak tau nak cite kat sape masalah,-_-'
-dulu aku pon penah suka seseorang,tp...~semoga ada kebahagiaan dalam perpisahan~let bygone be bygone,aku senang hidup sekarang..tenang

12.Aku senang nak menolong orang dan tak suka menyusahkan orang lain.
-kalo boleh,nak jugak buat sendiri sampai berjaya!
-mungkin orang nampak aku menyusahkan diri,tapi bagi aku selagi aku tak rasa susah,selagi tu aku akan tolong insan itu..(tolong-menolong amalan yg baik)

13. Aku paling suka subjek BAHASA MELAYU..hehe
-mungkin kah sebab abah cikgu sejarah,arwah ummi cikgu sastera??hehe
-teringat masa sekolah menengah,kene cop buat karangan world class..haha...^_^
-masa mohon maktab perguruan,aku pilih pilihan pertama,nak ajar BM,alhamdulillah,dapat..
tp atas2 sebab yang tertentu dan harapan seseorang,aku menolaknya dengan baik.

14.Aku tak suka pergi SHOPPING,apetah lagi kalo masuk kedai baju,adeiii-_-..haha
lemah aku,pastu siap tanya aku," mane yg cantik?''haha
bagiku,baju yang cantik tu,senang je,MENUTUP AURAT(rujuk ciri2 pakaian yg menutup aurat)
-window shopping suke,jalan2,tengok2 pemandangan sekeliling..haha)

15.Aku suka keadaan yang tenang,x bising..
-sampaikan aku tak nak masuk U kat area KL,selangor..hehe..sesak ngan kete;p
-dulu aku nak pergi U kat Pulau Pinang,sebab aku rasa kat sana sangat tenang..ntahlah..haha^_^

16.Aku tak suka pergi DINNER!!..
-tapi kalo dah diwajibkan tu,contoh masa first year ke,dinner kelab/persatuan ke yg sah2 kena pergi tu,layan je la..haha
-leceh la dinner ni,,hihihi
-Aku tak suka makan guna sudu!,guna tangan je:p

17.Aku pon xtau kenapa aku agak senang untuk kawan dengan insan yg lebih senior,apatah lagi kalo perempuan,(mungkin sebab masa kecik2,aku sorang2 pompuan,tak de kakak) sebab tu aku sangat hormat dan menghargai kehadiran mereka..

18.Kalo aku sedang marah,sedih,aku lebih suka DIAM,diammmmmmmmmmmmmmm-_-',pastu kalo nak nangis,nangis dengan cool nye:p
-orang pon susah nak detect..haha
-roomateku jugak yg memahami;p

19.Aku suka makan soto ayam,kepak ayam,~SEDIH LAGI VS KEPAK AYAM~,dan murtabak kat tempat aku,pergghhh,,sedappp sangat!!^_^'

20.Aku suka budak-budak!Main ngan dorang..huhu

21.Aku tak suka jadi KETUA..walopon abah,abang,dan adik hebat dalam bidang kepimpinan(tp kalo nak tolong2 orang lain buat kerja tu ok lah,boleh je,asal tak jadi ketua;p^_^)
-dulu,abang aku penah cakap le pasal nak jadi bos atau pekerja,masa tu aku jawap
''tak naklah jadi tauke,nak tolong2 je,masuk kebun,amik sayur2''

22.Aku selalu tiba2 akan jadi sebak bila fikir tentang ABAH-_-'
-beliau sangat mempengaruhi hidup aku,terima kasih abah..

23.Aku mudah kesian kat orang lain
-jadi jangan ajak aku ber bisness..hehe,nanti korang tak untung..haha
tp bagi aku,kalo nak bisness,usah difikir sangat tentang keuntungan,kalo mereka gembira dengan apa yg kita jual,tu dah cukup bagi aku..(menggembirakan orang lain ialah suatu perkara yg indah! ^_^)

24.Aku suka tengok CATUR KRISTAL dan main CATUR(sape nak main ngan aku??jom..jom)
-masa sekolah menengah dulu,selalu outing kat PT(pantai timur) nak usha catur kristal,haha
x beli la,tengok je,satu hari,ada seorang insan yang hadiahkan aku catur kristal,masa form 3!terkejut nih!!haha,sampai sekarang aku masih simpan catur tu,~walopon sekrang awak bersama dia,dirimu tetap dihargai,thanks~(sapelah insan tu??haha)

25.serious,ntah kenapa aku tak impikan perkahwinan yang grand,yang besar,kat taman ke,atau kat mana2 lah...bagi aku yang penting isi sebuah perkahwinan itu lebih utama..sekadar yang biasa je pon dah cukup,akad nikah,makan2,dah,masuk bilik!hahaha^_^'(abaikan,abaikan)
tp tak semua yg kita nak tu akan jd seperti apa yg kite rancang,sebab keadaan dan insan2 sekeliling amat mempengaruhi kita.(seperti mana masa abah dan arwah ummi nak kawin,hehe^_^)

26.Extra
Ciri-ciri lelaki pilihan
salah satunya,TIDAK MEROKOK-_-'..membahayakan kesihatan weyy...(Katakan TIDAK pada ROKOK!!hehe)

NOTIS PENTING!;p
''Dengan ini adalah di maklumkan,melalui kuasa veto yang ada pada saya,maka, senarai di bawah perlu menjawab tag ini..haha''

~cik we serve u the best~
~kak shaz gen 2~
~cik irmi~
~cik bila~

-hari tu ada seseorang tanya aku,
''atul sendiri, xnak try jd pemimpin? u got what it takes to be a leader,mksd sy, MPP fak(fakulti) ker
jawapan: 21

sekian terima kasih,sebarang pertanyaan,sila layari fb,formspring,emeil dan seangkatan dengannya..hehe

terima kasih kepada yang mengetag,sekurang2 kurangnya terkongsi suku dari apa yg terbuku di hatiku..^_^'

p/s: jangan lupa 25 rasul yang wajib diketahui-->~25 rasul~^_^

7 comments:

  1. time kasih eh jawab makcik datol..hik2

    ReplyDelete
  2. same2..oo..panggil macik lg yer..i tag u banyak2 lagi nanti..haha..anyway,terima kasih gak kerana mengetag ku..hihi

    ReplyDelete
  3. cik...saya pn mau kena tag juga...hahaha

    ReplyDelete
  4. notis 24 jam:
    perhatian kpd syaidahtul badriyah aziz, adalah dimaklumkan anda perlu menjawap tag ni sekrang!!!!haha:D selamat menjawap

    ReplyDelete
  5. huh..jgn la 24jam...maknanya esk je la aku jawab ye...hehheh...

    ReplyDelete