Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Sunday, February 20, 2011

aku x benci dia,tapi x suka perbuatan itu

Assalamualaikum...


"Aku pun manusia. Aku pun ada sifat tak puas hati dengan manusia lain. Aku pun ada perasaan marah.Tapi aku takkan menjatuhkan martabat aku sebagai manusia dengan mengeluarkan kata-kata kesat begitu."-hami asraff-


emm..aku pon x suka bila baca yang mencarut-mencarut..apatah lagi kalo perkataan tu ialah...ish....(x nak tulis la).Ada satu peristiwa yang membuatkan rasa geram bila baca atau dengar perkataan-perkataan mcm tu...
peristiwa tu masih lekat dalam ingatan..mana boleh cakap macam tu kat abah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!x boleh!!!!!=(
kalau bukan kerana kesabaran seorang ayah...mungkin aku juga sudah meluahkan rasa marah aku pada masa itu..tapi melihatkan kesabaran abah...aku juga menjadi tenang kembali...
orang mungkin takkan faham bende ni dan boleh mempertikaikan...tapi x pelah...aku cuma tak suka dengar...dan x suka....sebab bende tu telah terjadi dalam sisi kehidupanku...sebab perkataan itu telah mencabar kesabaran seorang ayah..
mungkin kalo orang tahu cerita sebenar,korang juga takkan suka mendengar perkataan-perkataan yang tak baik dan mencarut!sebab bende tu amat menyakitkan hati...=(  eeeeeeeeeeeeeeeeee............


 ==>  Bukan pencela,bukan pengutuk,bukan jahat dan bukan cabul






aku tak suka tindakan dan perbuatan itu,tapi x bermakna aku membenci manusia itu.
maafkan mereka,kerana ALLAH menyukai orang-orang yang memaafkan kesalahan orang lain..


Firman ALLAH yang bermaksud:
“…dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak suka bahwa Allah mengampunimu? Dan Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang.” (QS. An Nuur, 24:22)

No comments:

Post a Comment