Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Sunday, February 20, 2011

perubahan mesti dilakukan

Assalamualaikum..


"ALLAH tahu kita mampu melakukannya,jadi,apa hak kita untuk tidak meyakininya..."




Satu pagi...aku terpikir...muhasabah diri.....
kalaulah usaha aku untuk study sekuat  aku berusaha nak menjalankan tanggungjawab pada kelab,
maka?????????jawapan ada pada dirimu cik datol...
mungkin aku  telah terlalai...=(
emm...semuanya terserah kepada dirimu,cik datol..
bahagikanlah masa dengan baik...perubahan mesti dilakukan
memang banyak kerja...penat..tapi....tp study kena utamakan..kan?


moga ALLAH permudahkan segalanya...
telah ALLAH tetapkan segalanya..
jalan hidup mungkin berliku..dan aku harus bersedia
menempuh dan menerima segalanya...


Ada hari,

aku ingin berbaring sahaja,

melupakan segala apa yang berlaku di atas dunia.

Tapi nanti sampai satu saat,
aku sedar pembaringanku tidak memberikan apa-apa.
Dunia terus berjalan,
dan aku terus ketinggalan.
Melainkan aku bangkit dan meneruskan perjuangan,
barulah diri mendapat pembelaan.
(HILAL ASYRAF)

No comments:

Post a Comment