Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Wednesday, July 6, 2011

Tahun 3,B(S) Dietetik

Assalamualaikum...


Bulan 9 ni,aku akan masuk Tahun 3 B(S) Dietetik,UPM
Dan sekarang aku tiba2 terpikir tentang masa depan
sebelum ni aku tak kisah sangat pasal pointer2 ni..
sebab aku takot tertekan..
tapi sekarang,aku kena ada target sendiri..
emm x semestinya 4 flat ke,3.5 ke,3.8 ke,tp bagi aku asal kita tau apa yg kita nak dan kita kena berusaha ke arah itu.
pada masa yg sama perbaiki pointer sekarang..
tapi aku tau senang la nak cakap...tentunya Tahun 3,bukan tahun yang mudah,malah penuh dengan cabaran yang baru dan mungkin memenatkan,tapi menyeronokkan:)
melihatkan jadual semester depan,emm...PADAT dan TEPAT!hehe
tambah2 lagi,Tahun 3(sem 5) ni aku ada 22 kredit,satu fasa yang perlu dihabiskan dan aku rasa agak banyak..hehe
aku rasa seronok,tapi kadang2 aku risau dan takot..-_-'
mungkin salah satu sebab ialah aku rasa sangat padat bila memikirkan Tahun 4 merupakan tahun praktikal..hehe
aku tak tau,apa kelebihan aku,malah lebih aku nampak kekurangan pulak..
kerana tu aku rasa tak berkeyakinan tinggi sangat...-_-'
aku tak kate pointer penentu segala-galanya,tp sekurang-kurangnya dengan pointer yang memenuhi kepuasan hati,dapat memberikan keyakinan kepada diri sendiri..ceewah...^_^
aku harap dapat menghabiskan Tahun 3 dengan baik.
Tekanan tu mesti ada..dan aku tak boleh lari dari semua tu..
ape pon,bertabahlah^_^
emm..dalam pada masa yang sama abah selalu cerita tentang arwah ummi^_^
dan aku sangat mengkagumi arwah:)
menamatkan pengajian dengan cemerlang!
aku teringin nak jadi mcm arwah..serba serbi boleh
dalam agama,sebagai ibu,isteri,sebagai suri rumah,sebagai guru
bagi aku,arwah ummi memang cemerlang!^_^








Keyakinan adalah sesuatu yang sukar dibina dan ia boleh hancur dalam sekelip mata, jadi, saya harap skuad Harimau Malaya terus memberikan keputusan yang cemerlang buat rakyat Malaysia,” (Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek) 


==>satu titik permulaan bagi sebuah perjalanan yang baru...

7 comments:

  1. salam...saya nk tnya..sy budak major bio 1st year...nk tukar kos dietetik tahun 2..pointer brapa lepas ya ?? pointer sy cuma 3.5 :( layak kahhh...nak sgt.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam..xpasti la yg tu..baik rujuk kat jabatan pemakanan n dietetics! all the best!:)

      Delete
  2. salam,,,nak tanyer cket nih,,saya bercadang nak apply course dietetics nih,,tp nak taw jugak la,,berdasarkan pgalaman akak,, pasaran utk kerjaya nih luas ta eak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam..luas tu mmg luas..graduan dietetik boleh kerja dalam banyak cabang klinikal,perkhidmatan makanan,community,research.
      (harap mnjawap soalan:p)

      Delete
  3. Salam sis klau nk graduate dietetik skrg ni muet kne band brpa?

    ReplyDelete