Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Sunday, August 7, 2011

Cerita 7 Ramadan :Changing for good is not a crime^_^

Assalamualaikum..


Hari tu terbaca satu status kat FB
yang lebih kurang maksudnya mcm ni


"Skrang ramai kawan2 yg share tazkirah,hadis,kata-kata hikmah 
harap2 kekal walaupun lepas habis bulan Ramadan"
 :)


Bila fikir balik,betul jugak tu..
Bagusla kalo kita semua berlumba-lumba buat bende baik
X salah kan?:)


Pada pendapatku,
Puasa ini suatu latihan kepada kita umat Islam sebenarnya..
Sebab dalam berpuasa kita menahan diri dari lapar dan dahaga
menahan anggota badan melakukan perkara tak baik
menahan hati kita dari penyakit2 hati
dan mencuba yang terbaik untuk semuanya


Sebulan kita berusaha untuk melakukan kebaikan
kadang2 kita mungkin tak sedar
yang kita sedang berubah ke arah lebih baik
Nanti lepas dah habis bulan Ramadan
sama2 kita check balik diri kita


"Apakah aku masih seperti dulu,atau sudah berubah menjadi yang lebih baik?"


Dan akhirnya semuanya kembali kepada niat kita
kerana manusia boleh berkata apa sahaja yang mereka suka
tp di akhirnya ia hanya diantara diri sendiri dan ALLAH..
marilah kita melakukan yang terbaik..:)




changing for good is not a crime..:)


changing for good is not a crime =) [versus revisited]



No comments:

Post a Comment