Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Saturday, September 3, 2011

Perkahwinan

Assalamualaikum...

Hari ni ada orang kawin kat sebelah rumah....
emm....mcm2 gaya kan...
tapi setiap kali kalau aku pergi majlis perkahwinan,
mesti berdebar bila tengok pengantin bergambar,berposing depan kamera
dah la lama...berdebar la....segannya-_-'..hehehe
sebab masa tu,banyak mata2 yg tengok....:p
pastu siap ada persalinan pakaian...pagi pakai baju kurung,baju melayu
petang tu aik...dah tukar?
kalau kat Ranau ni,kalau ada orang nak kawin...korang akan dapat rasa suasana yang lain..
bunyi GONG!GONG!GONG!!mengiringi...
kemudian kompang...kemudian sambung main gong!gong!gong!
kemudian karaoke....kalo dah karaoke,mcm2 lagu....mendayu2,sedih2,,rancak2,,,
pastu ada ucapan2...
pastu sambung lagi main gong!gong!..
tadi aku tanya makcik aku,
"orang muda x main gong ke?"(sebab yg main kebanyakan yg dah berusia..hehe)
jawap makcik:"yg semalam tu,yg lain skit bunyi tu,orang muda yg main tu,moden sikit,
yang ni orang tua main tradisional"(lebih kurang mcm ni jawapan mak cik)
pastu aku nampak seorang pak cik ni,,,,hebat! 3 gong,dia sorang je yang pukul!..wow...
tp yg bagusnya,mempelai2 jalan2 pergi bertemu tetamu2..salam2....cerita2...
tp part yg paling mendebarkan aku memang part bergambar banyak2 tu,posing sana,posing sini....
asyik terpikir...kalo aku mcm mana eh???hehe...aku nak yg simple je:)
aku nak yg mcm abah ngan arwah ummi^_^

ceewah....banyak la cerita pasal kawin....
hahaha...saje je berkongsi...kalau kat semenanjung...mungkin lain lagi kan suasananya^_^
aku pun terlepas nk pergi perkahwinan Kak Shaz hari tu...kalo x,boleh tengok mcm mana suasananya...:)
tp tengok gambar2 pon,dah leh nampak betapa meriahnya majlis perkahwinan tu..hehehe
ok lah...setakat tu je dulu....saja berkongsi...
kalau korang nak kongsi,sila2..hehe...ni baru di Ranau,belum lagi bahagian Tawau ke,Sandakan ke...mungkin lain lagi...^_^

pengantin perempuan dan lelaki
 yang ni belum lagi..ok..
single,but my heart is taken..kehkeh
diriku masih milik keluarga:)

oh ye...nak share:)
hari tu ada satu status FB senior ^_^:

"Kenapa Lmbt?=Krn Allah tahu masa yang terbaik untukku.. 
Dah Berpunya?=Ya.. Kerana setiap org telah ditetapkan jodoh masing2..
Siapa?=Nanti Allah akan perkenalkan kepadaku...
Bila?=Bila kami da dipertemukan..InsyaAllah jemput datang ke walimatul urusku nanti... 
P/S:Jgnlah selalu bertanya bila org tu nak kawen..Hehehehe.. Kerana semua rahsia dia,terletak di tangan Allah... Sampai masa Allah akan membongkarkannya.."

Semoga Allah memberkatimu dan meletakkan keberkatan ke atasmu serta menghimpunkan kedua kamu dalam keberkatan.Amin.

No comments:

Post a Comment