Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Tuesday, September 27, 2011

dua pilihan

Assalamualaikum...


Untuk diriku dan dirimu...
selama aku hidup
aku hanya berharap agar mampu melakukan yang terbaik
tetapi bukan hanya untuk diri aku
tapi juga untuk kamu
aku perlu kamu untuk melengkapkan hidup aku..


Esok hari kita tak akan tahu sama ada kita ni jahat atau baik.
Esok hari kita ada dua pilihan hidup,
nak jadi lebih baik atau lebih teruk,
Jadi,mari buat pilihan yang terbaik dalam hidup


Kita tak akan selamanya kat dunia
kita akan mati juga,saatnya bila?
hanya ALLAH yang tahu..
saat tu 
kita akan sendirian
jadi buat lah yang terbaik selagi masih hidup


kalau kita ada banyak duit
tapi kedekut pun,apa yang kita dapat?
kalau mati
duit tak ikut kita
duit tetap kat dunia


Kalau rasa x nak dengar dan terima nasihat orang lain
nak buat macam mana kan...
orang lain juga hanya menyampaikan..


untuk diriku dan yang lain juga
selalulah ingatkan diri sendiri
bahawa bila-bila masa ALLAH boleh cabut nyawa kita
dan kita akan pergi meninggalkan dunia
dunia yang hanya sementara
maka,
mari kita buat yang terbaik untuk bekalan kehidupan di akhirat nanti...


mari buat yang terbaik^_^

No comments:

Post a Comment