Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Sunday, September 25, 2011

Quartet : 1 dolar,alah apalah sangat?Mungkin itu kata orang.

Assalamualaikum...

Akhirnya jatuh pada tangan Misa yang masih memegang pisau.Azra membulatkan matanya."Misa!Tangan kau berdarah!"

7= Rumahnya sudah terbuka.Kenapakah pintu maafmu masih terkunci? 

"Nak tahu apa salah saya?
*******************
Nampak kecil saja kan nilainya?
Tapi itulah..nilai yang membuatkan saya 'gagal' dalam kuiz, nilai itu lah yang membuatkan 'sekeping hati tergores',nilai itulah yang menyebabkan 'sebatang jari terluka.'
***********
Kadang-kadang..kita tak sedar..benda yang kecil,benda yang kita remehkan itu memberi kesan yang sangat besar dalam dalam turun naik hidup kita. 1 dolar,alah apalah sangat?Mungkin itu kata orang.
**********
Sungguh harga kemaafan anda amat bernilai di sisi saya. Lebih bernilai...kerana mungkin seperti yang saya nyatakan di atas,boleh menyekat langkah saya ke syurga."

Misa menelan air liur berkali-kali.........................................
Siapalah dia sampai nak sekat-sekat orang daripada masuk syurga.Diri sendiri pun belum tahu bakal menjejak syurga ke tidak. Dia pun manusia yang tak tahu lagi amalan mana diterima,amalan mana yang ditolak.

13 = Pada aku,kau berhutang tenang


Sedikit sebanyak cite dalam novel Quartet...panjang lagi citernye..hehe
then,aku terus google,Kewajipan Membayar Hutang

No comments:

Post a Comment