Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Saturday, November 26, 2011

beri aku ruang,beri aku waktu, aku ingin sekali berubah...

Assalamualaikum..



Aku ingin berubah
menjadi yang lebih baik
aku mohon.....
beri aku ruang
beri aku waktu
aku ingin sekali berubah...

Aku berbicara dalam pencarian
cuba mencari sudut yang tepat
agar tidak terpesong lagi

Dulu,bila aku putuskan
untuk tidak bercinta lagi
berat hati untuk melepaskan

Semakin aku dewasa
semakin aku belajar
cinta yang aku pernah gapai
penuh kekeliruan,ketidakpastian

Adakah cinta sebegitu halal bagi aku?
Apakah aku harus bersama dalam ikatan yang tidak sah?
Adakah cinta sebegitu mengundang murka ALLAH?
Apakah aku telah melakukan kesalahan?


Semakin aku dewasa
semakin aku belajar
soal cinta ini bukan mainan
tanpa matlamat,bahaya
bermain dengan cinta

Aku mula tertanya?
apa salah aku jatuh cinta?
hingga satu hari
nasihat abah hingga kini ku ingati
Akhir bicara tentang cinta
"sabar", pesan abah.


Kadangkala
aku mula bertanya diri
Adakah aku telah mempermainkan?
Satu perasaan di dalam hati insan?
Adakah aku menjadi lupa?
dengan segala kesetiaannya?
hingga satu hari aku nekad
tiada istimewa antara kita
cukup hanya berteman biasa

Aku ingin berubah
berubah ke arah lebih baik
Aku ingin belajar mempersiapkan diri menjadi yang terbaik
untuk dia, hanya yang halal untukku...

Aku mohon..
Beri aku ruang
beri aku waktu
aku ingin sekali berubah...


Bagaimana agaknya aku di hari esok?
masih sempatkah memohon taubat dan ampun dari ALLAH?
Bagaimana agaknya aku esok hari?
masih cekalkah berpegang pada prinsip yang jitu?
Bagaimana agaknya aku di hari esok?
masih seronokkah melayani dunia yang sementara?


Moga ALLAH sentiasa membimbing kita dalam kehidupan ini.Amin.

No comments:

Post a Comment