Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Saturday, February 25, 2012

Abah dan sabar

Assalamualaikum..

Bila tengok abah sabar,aku pon jadi sabar.
Abah tak cakap hari2 yang aku kena sabar...tapi
apa yang abah buat hari2 mengajar aku untuk menjadi seorang yang sabar..

Waktu pagi..abah bangun awal..abah keluar awal..suka ke kolam ikannya..menyiapkan kolam ikan itu..
abah sangat sabar..

Masuk tengahari,abah bersiap2,hendak mengajar di sekolah..
abah sangat sabar

Dah lewat petang baru abah balik dari sekolah
tapi abah sabar

8 orang anak2  abah
setiap kami ada sikap yang berbeza..
tapi abah sabar melayan kerenah kami..
abah sangat sabar..

Bila abah dengan arwah ummi
ummi sakit
tapi abah sangat sabar
sangat sabar...

Bila abah dengan mak
kehidupan berumah tangga
tapi abah sabar

Dan
Seorang anak seperti aku
satu-satunya anak perempuan ummi dan abah
abah sangat sabar
mendidik aku
untuk menjadi seorang perempuan
seorang wanita
seorang yang solehah...
abah sangat sabar...

Aku takkan lupa itu sepanjang hayat aku...
kerana kesabaran abah
aku menjadi aku..

bila tanya soal cinta,abah pesan supaya bersabar..
sebelum aku balik upm,abah pesan supaya bersabar..

Terima kasih,abah..


No comments:

Post a Comment