Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Tuesday, February 21, 2012

Hari pertama semester 6

Assalamualaikum..

Semester 6, Tahun 3:

ISNIN

Hari Isnin ni aku ada kelas SEMINAR: PERKEMBANGAN TERKINI DALAM BIDANG DIETETIK. subjek ni tentang research,kritik journal.[journal lagi....].
So,generally we have 2 big tasks.First is the research area and another one is the critical review part.
Untuk research area, group aku kena buat tentang FOODSERVICE. [please...journal..]
then untuk critical review, buat tentang COMMUNITY.
sebenarnya aku lebih berminat tentang CLINICAL,tp x dapat..xpe...teruskan..hehe
aku risau jugak ni,sebab aku jadi group leader.[sebenarnya,aku x suka jadi ketua..]
apepon, I will try my best..

Lepas kelas SEMINAR, aku dan kawan2,pergi makmal(err..x ingat)..jadi participants untuk satu reasearch.
Kena amik darah!!wahh...nampak je mcm sikit..tp aku rasa banyak..kehkeh...then...
dapat makanan,cenderahati dan dapat duit!!^_^..seronok!..hehe
and now, sebelum sarapan je kena makan folat,sebab ini kajian folat UPM.Nanti lepas beberapa bulan,kena datang lagi...(mungkinkah dapat duit lagi??kehkeh)

Pukul 10 pagi, kami ada kelas DIET THERAPY 1 with Dr Chan.
First time kelas dengan Dr Chan.
So in this class,JEANS AND T-SHIRTS (not allowed)..so maksudnya..formal la...hehe
Masa kelasni..sesi berkenalan..perkenalkan diri,dari mana,dan kenapa pilih dietetik(something like that)
Sebenarnya..best jugak sesi ni..baru tau cerita dari kawan2...mcm mane dorang boleh terlibat dalam kos dietetik ni..
"because I love FOOD.."
"because my brother recommend.."
"because my brother said.."
hahahaa...u see..masa dengar cerita kawan2 dan aku...memang la dari cerita2 tu,abang2 ye yang banyak terlibat dalam recommend kos dietetik...hehehe
dan satu lagi pasal suka FOOD,ni pon banyak gak...
ada lagi sebab Weight Loss,then minat dietetik,pastu,ada pulak sebab word Dietetik maybe macam bombastic kot..hehe..dan macam2 lagi la cerita...

Tiba giliran aku bercerita... aku pon ceritala mcm mane aku leh amik kos diet ni...lepas tu,aku nak kongsikan,kenapa aku nak jadi dietitian...bila tiba satu saat tu, aku menceritakan tentang sesuatu yang dah berlaku...tapi kan...aku hanya sebut beberapa perkataan je...dan tiba2 ayat aku terhenti...dan x dapat nak disambungkan..aku pon x tau kenapa aku tak dapat nak teruskan,aku jadi sebak,aku cuba menahan dari menangis....kawan aku bagi tisu..then,aku dah tak teruskan...
aku cuma nak beritahu satu perkara..tp kenapa susah sangat? :(
aku x dapat nak beritahu korang.....sebab aku akan jadi sebak secara spontan...ni bukan pertama kali terjadi..
sem lepas,aku nak share kat roomate aku perkara yg sama(kalo x silap),tapi penghujungnya tetap sama
aku tak dapat teruskan ayat aku...aku jadi sebak..dan aku x teruskan...
aku cuba untuk berkongsi..tp aku tak mampu...mungkin menulis lebih mudah untuk aku sampaikan..
aku nak sangat kongsikan pada korang satu cerita,
"Seandainya kita sakit sekalipon,dan ditakdirkan mati,biarlah pemergian kita itu sesuatu yang bermakna,dan pergi dengan bermaruah.." panjang lagi ceritanya...
tp aku x dapat nk sampaikan....sebab aku akan jadi sebak bila saja ingin teruskan...
satu hari nanti,mungkin aku akan kongsikan...

Bila balik,,,rasa malu la pulak..teringat..tiba2 je jadi macam tu kat kelas...
ntahlah,life is so complicated..
Many were the times I should have said..
but those words were not easy for me to say.
Today,again..
those "Words Left Unspoken"....
-from poem and song lyric

2 comments:

  1. memang la journal lagi... nanti time research, baru rasa hari2 tengok journal..

    ReplyDelete
  2. haha..tu arr..ni subjek seminar jak..belajar jak dulu..hehe

    ReplyDelete