Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Friday, February 24, 2012

work hard

Assalamualaikum...

Jumaat

Pagi2 lagi...x de la pagi sangat..hehe..kol 8pg,kelas INTERAKSI DRUG NUTRIEN. Lepas tu ada kelas DIET TERAPI 2 with Dr Nisak. Apa lagi yang boleh aku perkatakan tentang subjek ni...emm..Macam dah nak praktikal dah kan...-_-.....masih banyak yang kena belajar..masih banyak...masih banyak...sem ni kitorang akan masak..tp.....nanti ada MASTERCHEF...hehe....takot la aku.....

Sem ni still ada ward round..makin mencabar...then buat FOOD DIARY..dan..kami dah bagi2 kerja satu kelas,so my task ialah untuk cari common food Malay/Chinese/Indian..sabah, sarawak nak tak? :)
so kalo nampak kawan2 aku kat Giant ke,Jusco ke tengah tulis2 sambil tengok keropok2,susu,aiskrim, dan sebagainya..tu sedang buat assignment la tu..hehe
Sebenarnya,minggu ni je aku rasa relax sikit..aku tau start minggu depan kerja2 banyak yang dah perlu disiapkan.
Apa pun...lalui lah dengan senyuman..ceewah...
Bak kata my lecturer "Stress will kill u,sikit cukup,banyak kill". Betul jugak...hidup perlukan stress..supaya kita rasa bergerak nak buat kerja,tp stress yang melampau hanya akan memakan diri kan?

Pukul 2.30 ptg ada kelas KAUNSELING.
seronok..dapat tau Food Habits among us..haha
mcm2 perkara baru yang dapat dipelajari hari ni.

Balik tadi..dah pukul 5 ptg jugak...
terserempak ngan buddy..baru balik praktikal la tu..hehe
then,terserempak ngan sekumpulan junior 2 year..mcm nak beriadah je...bestnya:)

Oh ye,kemarin petangkan ada kelas SEMINAR..kami pergi library..Librarian ajar cara2 nak cari journal.
So,khas kepada pelajar2 UPM, layari web site library UPM dan explore...sangat berguna untuk cari journal.:)

Tadikan...aku nampak list CGPA kawan2 aku...bila aku mula membandingkan result aku dengan beberapa orang kawan aku...aku rasa mcm langit ngan bumi jugak..-_- (itu kalo aku dah mula membanding la..hehe..so aku x nak compare dah,sebab memang result aku x segempak tu..hehehe)
tapi kan lepas tu...aku buang ke tepi dulu soal CGPA...dan aku berazam untuk berusaha nak fokus dan buat yang terbaik untuk semester ni hingga habis praktikal...

Aku tau semester ni padat dan penat...tapi aku tak akan putus asa.
Semoga ALLAH permudahkan urusan2 kita.Amin.

No comments:

Post a Comment