Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Friday, January 25, 2013

Pengajaran hidup

Assalamualaikum

Aku rasa aku banyak juga menyakiti hati orang lain. Dalam sedar atau tidak.
Aku rasa juga banyak menyebabkan hati2 orang terasa dengan aku. Dalam sedar atau tidak.
Mungkin betul atau sebaliknya.....
Adakala,banyak kali perkara yang sama di ulang padaku.
Adakala,aku naik bosan. Ahh,aku lupa.aku lupa.aku lupa.
Sebab aku lupa. Maka,ramai yang mengingatkan aku.
Aku sepatutnya berterima kasih kepada insan-insan itu dan bersyukur kepada ALLAH.

Aku juga dapat rasa yang aku agak mula 'leka'. Leka yang bagaimana. Hanyut yang bagaimana,diri saja yang boleh memahaminya.
Setiap kali aku tersedar, setiap kali itu jugalah aku cuba kembali.
Mungkin benar, goyah bila sendiri.
Tapi,aku sedar,aku tak perlu terlalu memberi alasan. Sebab jelas aku tahu ada penyelesaian.
Cuma mahu atau tidak mahu.

maaf,jika banyak kekurangan yang kamu lihat padaku,benar,itu ialah aku....

moga hati sentiasa terbuka menerima teguran.
moga hati sentiasa mudah menerima nasihat.
Amin.



No comments:

Post a Comment