Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Friday, March 15, 2013

Pertemuan di hospital

Assalamualaikum..

Minggu 1 ( 10/3/2013-14/13/2013)
Hari pertama kami datang,ketua jabatan ingat kami akan datang pada 11/3/2013,sebab dalam surat mcm tu. Tapi kami datang 10/3/2013,sebab hari Ahad kan hari bekerja kat Kelantan.

Minggu pertama di praktikal di sini,aku di jadualkan ikut Pn Husna ke wad surgical dan orthopedic.Surgical Ward (Wad 28,29,30) dan Orthopedic Ward( Wad Cempaka dan Dahlia), dan dapat pergi Palliative Ward.

Dan hari pertama juga, kami dah naik ke wad mengikut dietitian seperti yang ditetapkan dalam jadual.
Hari pertama juga dapat ikut NST (Nutrition Support Team) ward round :)
seronok...
kecek kelate pulok tu..hehe

Banyak yang aku belajar...dapat belajar pasal TPN,seronok :)
Mula-mula blur jugak..lama2 dah dapat faham sikit2.

Pn Husna selalu tanya pasal Nutrition Diagnosis..hehe
hari berlalu, aku ingatkan diri perlu bawak buku Nutrition Terminology tu.
Setiap kali Pn Husna tanya aku pasal Nutrition Diagnosis, mesti Pn. senyum:)

Beberapa hari dalam minggu ni,aku naik wad,clerk case,follow up patient.
Tiba-tiba aku perasan satu muka yang sangat familiar,senior ke?
Bila aku tengok cop Dr kat case note, aku yakin senior ni... Wan Muhd Fadli Wan Abdul Rahman

Ada satu hari,masa aku kat wad, ada seorang Dr tegur aku, "student ke?"
aku:"ye"
Dr: "student mane,USM?"
aku: UPM
 Dr; " pergilah jumpa senior awak,Halimi dan Amalia"
aku:ooo (sambil senyum)

~_^ emm..Halimi dan Amalia tu memang nama senior aku..tapi mereka senior sekolah menengah
macam mana Doktor tau?
hehe
 
Kemarin,masa aku nak balik, aku terserempak dengan seseorang,kawan sekolah menengah
Rosnani Ibrahim :)
Lama tak jumpa,tapi x dapat berbual lama...

Hari Khamis dah berlalu...Hari Khamis (14/3/2013),habis praktikal awal,sebab waktu kerja pukul 8.00am-3.30pm ^____^
Masa aku naik wad Dahlia nak clerk case, tiba-tiba seorang senior tegur aku.
Tak sangka senior masih kenal aku..hehehe (Khairolhida)
Terima kasih Dr!

Tadi petang,ikut Pn Husna, Pn Husna minta aku bagi kaunseling DM.
Pastu,patient seterusnya, aku dengar Pn Husna bagi kaunseling kat patient. Lembut je nada suara,smooth,jelas..sejuk hati dengar..hehe
dan dengan tiba-tiba saja  masa tu,teringat seorang dietitian kat PPUM yang bagi kaunseling,Pn Suraiya,sama jugak tu..lembut je nada suara...^_^.

On the way balik ke office,Pn Husna tanya pandangan seminggu ni praktikal kat wad2 ni.
Sebenarnya,masih banyak yang aku nak pelajari dengan Pn Husna.
Pn Husna ni,humble orangnya :)
kata Pn Husna petang tadi, (lebih kurang gini)
" dengan pengalaman yang ada,inilah yang dapat kami kongsikan.."

Tinggal 3 minggu saja nampaknya,cepat pula masa berlalu.:(
Presentation minggu ke-3 ini, nak ambil kes gapo kali ni? 
Moga ALLAH permudahkan..Amin

Kota Bharu
15/3/2013
1.13 am

4 comments:

  1. jumpa cinan masa kakak dia beranak ka dak? wan muhd fadhli tu batch mana?

    ReplyDelete
  2. hehe..tidak la..masa cinan mau ambil duit di atm.
    ndak sempat mau cakap lama2..
    wan muhd fadhli,aku ndak ingat batch sepa..
    maybe batch durang kak intan,abg kamal,sis mulen
    atau mungkin atas lg kot..~

    ReplyDelete
  3. pernah praktikal diet kat ppum ke?..
    cite la bnyak2 psl ppum..insyaAllah akan praktikal kat ppum mei ni..

    ReplyDelete