Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Thursday, November 21, 2013

Ingatkan aku teman, andai aku terlupa lagi....

Assalamualaikum..

Musafir di tengah kota
ada nada getar dalam diri
si pengembara yang sedang mencari
lihat saja ragam manusia
yang sana sini mengejar bahagia

Kota mungkin tidak setenang desa
Arus gerak kereta tak senyaman
deras arusnya sungai

Terpapar ibrahnya lagi
Hati terjentik di pagi ini
Benar aku ingin tenang setenang angin desa
Aku ingin lari dari kalutnya kota

Tapi adakah aku sudah terlupa? 
Walau ku cari tenang di kota mahupun damai di desa
Ingatkan aku teman, tenang yang aku cari 
sungguh hanya datang dari  Tuhan yang Esa

"Ketahuilah, hanya dengan mengingat Allah (zikrullah) hati menjadi tenang". (Q-S Ar-Ra'd: Ayat 28)

Ingatkan aku teman, andai aku terlupa lagi.... -

KTM Subang Jaya
8.55 pagi

No comments:

Post a Comment