Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Friday, June 5, 2015

#kehilangan mengajarku erti kehidupan

Assalamualaikum


pt: patient

Throwback
masih dipenghujung Mei 2015
************************

Aku menghabiskan masa di wad Urologi sebelum ke wad ortopedik. Selesai di wad urologi, aku bergegas ke wad ortopedik. Oh, teringat pt uncle D. Nampaknya hari ni dah boleh balik..

Aku di sapa lagi oleh isteri uncle D dan memperkenalkan aku pada anak-anaknya.
"Ni anak cikgu Jabilin"

Dan seorang anak uncle D, Kak Noraidah mula bertanyakan tentang abah.
Dia mula bercerita tentang abah dan kenangan di SMK Bandaraya (dulu SMK Menggatal)

Rupanya Kak Noraidah masih ingat tentang abah, tentang arwah ummi yang juga merupakan cikgu pada waktu itu. Kata Kak Noraidah,waktu itu kami masih kecil lagi sewaktu arwah ummi sakit.


Aku tersenyum dengar semua kisah-kisah Kak Noraidah.Dia betul-betul mengingatkan aku kenangan waktu kecil.


Dalam senyum,sebenarnya aku sebak juga.
Rindu pada arwah ummi...


#kehilangan mengajarku erti kehidupan

No comments:

Post a Comment