Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Sunday, June 3, 2012

Belum berakhir...

Assalamualaikum..

:),Awak apa khabar?

Praktikal dah dekat...-_- takot la..
hehe..tp balik pon dah nak dekat..hahahaha...^^ nak balik sabah yeah!!
berbakti sebelum kembali berpraktikal yg panjang...kejap pon tak pe...

Korang tau..hari Jumaat lepas,kitorang ade cooking test,individu..kehkeh..dek kerana test itu,maka, x lena dan tenang hari aku..haha..bukan sebarang test,kena present and explain..
Tapi sebelum cooking test, kitorang ade exam duluuu...

Lepas dah jawap exam,dah buat menu planning,dah buat senarai ingredients sume...
maka,memasaklah kami hari Jumaat tu..
masa tuk masak tu mencukupi...aku risau betul masa tu..aku pon tengok2 sekeliling...
keadaan masa tu agak tenang..ceewah..masing2 sibuk ngan kerja nak masak..
(mcm masterchef lak kan..haha)
bila fikir balik,lucu pulak ingat keadaan aku n kawan2:p

Aku tau, x seberape pon aku masak hari tu..hahaha
kena masak untuk patient Indian, Diabetes,..emm
Vadei :yg ni aku x modify banyak pon..control oil and satu lg aku gi buat vadei campur carrot....(masih panggil vadei ke?:p)
sebenarnye yg penting kalo nak manage DM patient ialah amount and distribution of carbohydrate..
kadang2 % carbohydrate x lebih dari yg disyorkan, tp pembahagian carbohydrate tu yg tak konsisten..

Pastu masak,kari ayam +sayur : yang ni aku x masuk santan, tp masukkan skim milk..bayangkan hasilnya..haha;p
sebenarnye..semua yg aku nak masak tu... x cukup ingredients..hehe
nak main ambil2 je ..x berani  oo...nak amik sehelai daun kari pon takot!hahahahaha:p
before hari pertandingan masterchef  memasak tu, lecturer ade tanye sape2 yg de tukar menu/ingredient
cuak oo...
so,aku rasa..redah je arr.ngan ape yg aku ade..
mujur ada order bahan2 utama mcm kacang dal,tepung,ayam,SERBUK KARI!:p


Hari tu..aku dan Sher Nie,jadi group first kena present..
Bila masuk bilik sensori,jadi cool sikit,bila ku lihat Dr N and Dr Z kat sana..
emm..aku risau sebenarnye..serious..tp ntah la..bila kena panggil je nama
terus je..rasa mcm..redah je la..
so,bawak diri,bawak makanan...
-_-

Dah la masa presentation, paper exam yang aku jawap hari tu..duk mengadap muka aku...dibelek-belek..
segan aku,sebab tulisan aku sangat menyegankan hari tu..haha-_-
masa tu,aku cuba meyakinkan diri..hehe...memang aku rasa redah je la masa tu..
apa2 soalan pon...jawap je..(mcm confident jek..kehkeh>.<)

Bulp..kena tanye, goal management..ni kalo x ingat ni..habis aku...ok.lepas..
pastu expain pasal menu...
then kena tanye apesal x de coffee.."minum plain water je.."haha
sbanrnye aku x ingat menu aku..haha
yg aku ingat aku buat Vadei untuk afternnon tea,tp ye la..menu asal patient, mmg ade coffee:p
Aku pon x tau la berape lama aku duk dalam bilik tu..haha

Lepas habis je kuar dari bilik sensori,tempat present tu..haaaa
lega oooo
pada mulanya yg LOA (loss of appetite,konon:p) terus INCREASE APPETTIE..hahahaa

Aku terbayang,kalo subjek foodservice 2 ada cooking test individu macam ni...glurpp...-_-

Tersenyum sendiri bila ingat kisah aku dan kawan2 aku masak..haha:p

"Jika banyak kekurangan yang anda lihat pada diri ini, anda memang benar. Itulah saya......."-_-

No comments:

Post a Comment