Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Friday, December 2, 2011

Abah datang!

Assalamualaikum...

Hari ini abah aku datang semenanjung^_^.Aku rasa gembira..Abang sulung aku ada konvokesyen...Tahniah Dr Ikhwan!Hari ni aku akan jumpa abah..^_^
so,adik aku kat UM, dan yang kat SMAP Labu,N9 pon akan jumpa abah...^_^

Beberapa hari yang lepas...

Pada suatu hari,aku tiba-tiba rasa penat..penat untuk duduk jauh dari keluarga..dari sekolah menengah,matrik,sampai universiti,aku asyik berada jauh dari rumah...tiba2 aku rasa kalau boleh dah x nak duduk jauh2 dari keluarga...Aku nak ada kat rumah,jaga abah,jaga mak,jaga adik beradik,jaga rumah...
Aku nak duduk dengan abah dan mak...dekat dengan mereka..Satu perkara yang x best bila duduk jauh ialah,aku x tau sepenuhnya,apa yang berlaku kat sana...Aku x suka perasaan macam tu,sebab bila aku balik rumah,baru aku akan tahu cerita sebenar,dan aku terkejut..Aku pon x tau kenapa,tiba2 perasaan mcm ni datang..Aku tak menyerah kalah..aku cuma tiba2 rasa penat..penat untuk jauh dari keluarga..Aku cuma nak duduk dekat dengan abah..dengan mak..
********************

Tiba2,ada seorang cikgu memberi komen di FB ku..ada gak org dok jihad,,tiba2 goyah......ayuhhhh
dan komen itu menyedarkan aku...
cabaran dalam menuntut ilmu itu banyak..bersabarlah dan tabahlah wahai hati...

mungkin dirimu tengah homesick...^_^'

******************************
dapat jumpa Abah..Alhamdulillah..
Sesungguhnya ALLAH mengetahui setiap apa yang ada di dalam hati kita..

1 comment:

  1. be strong,atol!http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons7/22.gif

    ReplyDelete