Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Wednesday, March 16, 2011

risau

Assalamualaikum...

Harini aku rasa mcm lemah je..
lepas habis kelas kol 9pg,terus balik bilik...
kelas microbe x pergi....tengahhari baru bangun..
pelik jugak,nk kate demam,x de lah panas sangat..tp pagi td..badan aku rasa lemah je...bangun pagi pun kepala sakit, pening-pening..tp serius,bangun pagi tadi,mcm2 dalam kepala ni...serabut....-_-'
petang tadi..dah ok sikit...
tp malam ni..masa rehearsel dinner...tetiba rasa lemah balik...aku pun x tau...segan pulak...beberapa org kawan2 tegor aku,"pucat je","sakit ke?demam ke?''-_-'
risau pulak...hari jumaat ade test DTK,petang tu tolong AJK pengangkutan,malam tu ada dinner..
moga segalanya berjalan lancar...
hari tu aku dah gi hospital...ubat batuk,demam,selesema...emm...
moga x de pa pe...
tp risau jugak...
hari tu,cuba la nk derma darah kan...tp x lepas..sebab sesape yg ade history hepatitis,x dibenarkan kecuali ade pengesahan dari doktor,yg seseorang tu memang bebas dr virus tu..emm..
aku ingat minggu nk buat test untuk hepatitis..
emm...kisah yg sama terjadi,kat kawan aku merangkap ajk dinner gak..dia pon gi sekerat je kelas microbe sebab sakit gak,pastu hidung dia kuar darah,-_-'
mungkinkah kekurangan rehat,penat?

rasa nak telefon abah....

Ya ALLAH permudahkan segalanya..amin...

"Apabila kita bersabar, kita sebenarnya dianugerahkan satu rasa yang tidak semua orang mampu merasainya, iaitu rasa ketenangan. Ketenangan ini bukan semua orang mampu merasainya melainkan orang-orang yang menjalani kehidupan mengikut apa yang Islam anjurkan.  Percayalah dengan sifat sabar ini, dalam keadaan tidak sedar kita telah menyelamatkan banyak hubungan persahabatan daripada terputus, dengan sifat sabar ini kita boleh hidup aman damai seperti sekarang, dengan sifat sabar ini kita menjadi dewasa sehingga kini. Lihatlah betapa besarnya impak sabar untuk menjadi kehidupan harmoni.''
indahnya sabar

No comments:

Post a Comment