Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Tuesday, February 5, 2013

Kesempurnaan apa yang di cari?

Assalamualaikum

Sombong? Alahai..perlu ke..
Ego?alahai,kalau x bertempat,apa ertinya..
dah la..semua orang punya masa silam sendiri
kau juga..malah aku juga..

hari ni aku berkata itu ini,kau pula tak pernah nak mengalah
dah la..kita  punya masa silam sendiri
kau ingin mengejar sempurna?
kesempurnaan apa yang kau cari?

sesekali pusing la ke belakang
lihat siapa kita dahulu kala

jawab hati kita:
"aku dulu seperti dia,
insan yang ada jahilnya sendiri"

tapi  walau gerak hati mengiyakan,jawab kau
"ahh,jangan kau mengungkit"

tapi jawap aku
"hari ni aku perlu ungkit!!!
aku perlu,agar kau sedar"
"kesempurnaan apa yang kau cari,
sehinggakan perbezaan yang ada ini tak pernah cuba untuk kau fahami"


No comments:

Post a Comment