Tiada hadiah yg lebih berharga melainkan nasihat yang baik (^_^)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.




Tuesday, January 4, 2011

sakit apa yang paliiiiing sakit?

Assalamualaikum.. dah sampai upm=)
Alhamdulillah..
perjalanan agak best ye kemarin..mcm lawatan.. dari ranau nak ke airport air asia,naik teksi..rm 30,ada sorang nak pergi ums..jadi kami pon ikut masuk ums..wahh..boleh tahan ums ni tau..besar... lepas tu hantar pulak en. Haji ke dataran merdeka.Lepas tu,barulah sampai ke KKIA.
penerbangan selama 2 jam 30minit..aku pon ape lagi..tido laa..haha..sambil tengok2 mane laa pilot ni..haha
pengaruh cerita GOOD LUCK ni!;p
Sesampainya kat KL ni,memandangkan hari dah petang,nak cepat2,naik teksi lagi,enam puluh lebih...fuuhh..duitku melayang....

Tapi,nampak gaya,aku membuat lawatan ke MAIN CAMP sebelum sampai
kolej1 7..kehkeh.. dah berapa kali mcm tu..sebab kolej aku jauh sikit,jadi pemandu teksi susah nak kenal.Tp aku asyik cakap sebelah hospital serdang.
Dalam perjalanan nak ke kolej,pakcik yang bawak teksi tanya la amik kos ape kat fakulti perubatan, aku pon jawab lah,''tp sy tak amik kos perubatan,sains kesihatan'' lepas tu pakcik tu tanya lagi,

''nak tanya ni,boleh?''
(cuak aku,ditanya pasal penyakit2 segala mcm bende nanti,nak jawab pe??)

''banyak banyak sakit,sakit apa yang paling sakit???

aku pon cuba lah jawab pakai jawapan yg selalu gak aku dengar,
''sakit gigi''

pakcik tu pun ketawa,
''selain sakit gigi,sakit putus cinta,sakit ape yang paling sakit?''
kata pakcik tu''sakit putus cinta,putus tunang,tak sakit sangat,jumpe yg baru,dah ok''

aku pon senyum je..


''sakit mati''jawab aku.

''haaaa,sakit nak mati''

(itulah jawapannya..)

pakcik tu pon berilah nasihat bahawa sakit nak mati ni
seperti kambing disiat-siat!
dan seperti kuku yang dicabut!

terdiam aku...

terima kasih pakcik:)

betul tu,kadang2 manusia hanya nampak dan mengejar kebendaan hingga lupa nikmat yang sebenar yang telah ALLAH kurniakan.Islam dan iman.
Mati tanpa iman dan islam itulah yang paling menyedihkan...

Bersyukurlah atas nikmat Iman dan Islam yang ALLAH kurniaan.
Usahalah Iman dan Taqwa..
Semoga kita menjadi insan yang lebih baik dari hari sebelumnya.
Jom berubah sebelum terlambat...

''jangan tunggu hingga matahari MATI!!!''

4 comments:

  1. semoga kita jadi lebih baik dari hari sebelumnya..amin..

    ReplyDelete
  2. uii..baik juga pakcik taxi ko tu..hahah!
    Pkcik taxi aku, mula2 tgk cam scary. sbb die pakai spek itam.tah brapa kali aq bca surah qursi tym tu.hahah.Tp, Alhamdulillah la..rpa2 nya baik gak.

    p/s: aku dh pnh skali bwk taxi jln2 kat UPM ni.hehe. len kali, jgn ckp upm serdang..ckp camni..." UPM serdang ye, Kolej kat Tepi Hosp. Serdang, so..guna jalan pergi HOsp. Serdang.."
    plg pntg tekankan HOSPITAL SERDANG :)

    ReplyDelete
  3. haha...takot jugak awal2..siap sent mesej no plat kereta teksi kat roomate aku..hihi..
    Tu arr.susah nk cakap,berserah kepada ALLAH..

    lain kali cakap mau pergi hospital serdang!kena kasi tekan tu!haha;p

    ReplyDelete